U četvrtom razredu u Republici Srpskoj, na prvim časovima
engleskog jezika, deca uče da „speluju“ reči. Spelovanje je čitanje slovo
po slovo. Svako slovo ima ime. Neka je lako zapamtiti jer ih deca možda već znaju (F /ef/, L /el/, M /em/,
N /en/, S /es/) a neka od ovih slova većina dece „meša“ ili ne zapamti odmah.
Znanje pesmice olakšava savlađivanje spelovanja, ali nikako
ne znači da će samo na osnovu nje đaci znati da speluju. To zahteva vežbu i
najbolje je svaki čas vežbati po nekoliko reči dok đaci ne steknu brzinu u tačnom spelovanju. Međutim, posao nije gotov ni tada. Mora se barem s vremena
na vreme tražiti od đaka da speluju reči jer to naučeno, ukoliko se ne
upotrebljava, vrlo lako se zaboravlja.
Slova sa kojima deca imaju problema, obično su:
A /ei/, I /ai/, R /a:/ , E /i:/
C /si/, S /es/
G /dʒiː/, J /dʒei/ (podsetite ih na skraćenicu DJ); dʒi je
slično našem dž
H /eɪtʃ/ (nije ha-J ); tʃ je slično našem č
V /vi/, U/ju/, W /dʌbl ju/ (nije dʌbl we-J)
Y /wai/
Z /zi/ ili /zed/
(2) Nakon naučene pesmice, obično se kreće spelovanjem imena deteta/đaka i „lakšim“ rečima na papiru (onima koje ne sadrže više od jednog od gore
navedenih slova sa kojima deca imaju problema).
Primeri:
Tom / ti oʊ em/
Boy / bi oʊ wai/
Toy / bi oʊ wai/
Book / bi dʌbl oʊ kei/ - kada je slovo duplirano kažemo dʌbl
ispred njega.
(3) Kad
dete/učenik ovo savlada, nastavite sa „težim“ rečima na papiru.
Primeri:
Primeri:
Car / si ei a:/
Ship / es eɪtʃ ai pi:/
School / es si eɪtʃ dʌbl oʊ el/
(4) Na
kraju, testirajte spelovanje bez gledanja u papir/knjigu.
Нема коментара:
Постави коментар