Nastavni plan i program za engleski jezik u četvrtom razredu
osnovne škole predviđa čitanje i pisanje kraćih tekstova.
Dosta roditelja dece koja nisu pre škole bila izložena engleskom
jeziku i predmetnih nastavnika komentariše da deca četvrtog razreda nailaze na
poprilične teškoće u čitanju i pisanju, koji se uvode nakon samo jedne školske godine
rada (oko 74 školska časa) na razvijanju veština govora i slušanja.
(1)
Objasnite detetu da „Englezi nisu imali Vuka“ J i da uglavnom ne u pišu
kao što govore. Često se ova informacija preskoči sa idejom da sva deca to
znaju. Međutim, to često nije tako! Ovo je prilika i da se uvere zbog čega je
srpska ćirilica tako posebna i značajna, a koliko je njihovim vršnjacima
Englezima teže da nauče da čitaju i pišu
na svom jeziku J
(2)
Učenici u Republici Srpskoj u trećem razredu uče
latinicu. Stoga, očekivano je da dosta učenika meša ćirilicu i latinicu u prvom
polugodištu četvrtog razreda. Dakle, prvo proverite da li dete zna latinicu
dobro. Posebno obratiti pažnju na (B, b, d, g, H,
h, N, P). Neki nastavnici engleskog pišu na tabli poluštampana latinična slova,
što je česta praksa na Zapadu. To ponekad zbunjuje učenike i ljuti učitelje i
nastavnike srpskog jezika.
(3)
Engleski alfabet ima slova kojih nema u našoj
latinici (Q, q, W, X, Y). Ukažite deci na njih.
(4)
Lična zamenica I (ja) se uvek piše velikim slovom - neka obrate pažnju na moguće načine
pisanja slova I poput
(5)
Možete početi rečima na engleskom koje se (skoro) pišu onako kako se izgovaraju i koje je dete
verovatno negde ranije videlo:
SPORT, STOP, FILM, SEVEN, TEN, BIG, DOG, RED, SUPER, OK, HELLO, I LOVE YOU, GAME,
PLAY, WELCOME...
Нема коментара:
Постави коментар