недеља, 27. октобар 2019.

Luka Ješić (7) iz Banjaluke već gleda i dokumentarce na engleskom bez titlova i prevoda



Evo šta mama Dijana  kaže o Lukinim jezičkim veštinama:

„Luka je progovorio sa godinu i po dana. Do druge godine je znao sva slova, boje i brojeve i na srpskom i na engleskom jeziku. Upijao je sve što je čuo i vidio, kako na TV-u i na Youtube kanalu, tako i iz slikovnica. Njegova prva knjiga je bila slikovni englesko-srpski rječnik. Po stotinu puta me je pitao kako se kaže neka riječ i to mu je bila omiljena igra.
Imao je, otprilike, tri godine kada smo putovali negdje, pričali smo o svemu, pjevali i kada već nisam znala kako da se dalje zabavljamo, iz šale sam ga pitala: „What is your favourite animal?“ On mi je odgovorio: “Elephant“. Pravila sam se da nisam iznenađena, pa sam ga dalje nastavila pitati na engleskom o slonu, koje je boje, da li je velika ili mala životinja, šta jede. On je odgovarao bez ikakvih problema. Od tada smo imali ritual da, čim sjednemo u auto, krećemo sa konverzacijom na engleskom. Ubrzo smo sa slikovnica prešli na udžbenike za treći razred osnovne škole, gdje sam sa njim prelazila lekcije, čitajući mu i postavljajući jednostavna pitanja. Gramatiku nismo radili. To sad dolazi na red J
Dalje je bilo sve na njemu. Sve više je gledao crtane na engleskom jeziku, a danas, sa 7 godina, gleda dokumentarce koji govore o svemu. Omiljeni su mu oni o životinjama, posebno rijetkim i ugroženim vrstama. Nikad neću zaboraviti da je imao samo 4 godine kada mi je, na engleskom, objašnjavao kako se hrane ptice i rekao da se hrane majčinim mlijekom iako je to isključivo karakteristika „mammals“ (sisara). Ja sam tada prvi put čula za tu riječ i mislim da je nikad neću zaboraviti J
Luka samostalno čita na engleskom, iako ga to nije niko učio. Pitala sam ga kako je to naučio, kaže čitao je naslove crtanih filmova. Ide na konverzaciju u American Corner i najnormalnije razgovara i sa odraslim polaznicima o raznim temama.“

Нема коментара:

Постави коментар